Jedna idea, jedna pasja, wielu ludzi...

Ponad 40 tysięcy zadowolonych klientów

ORŁY TURYSTYKI 2020 - Ocena 9.8/10 w oparciu o opinie klientów

Powrót na stronę główną biura podróży.
biuro@matteotravel.pl
Rzeszów, ul. Władysława Reymonta 12a

W kontekście Coronawirusa.

W zakresie ubezpieczeń podroży AXA TU SA (AXA) traktuje zdiagnozowanie Covid-19 jako nagłe zachorowanie.

 

1. Czy jeśli w dniu wyjazdu będę objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u mnie Covid-19 mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z podróży?
TAK – Zdiagnozowanie Covid-19 traktujemy jak nagłe zachorowanie ubezpieczonego.

 

2. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
TAK - Zdiagnozowanie Covid-19 nastąpiło u osoby bliskiej, a zgodnie z OWU taka sytuacja jest objęta ochroną.


3. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną, ale bez zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
NIE – ze względu na to, że nie miała miejsca diagnoza Covid-19 (czyli nie miało miejsca nagłe zachorowanie).


4. Czy jeśli przed wejściem na pokład samolotu okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do samolotu to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów?
NIE - powodem rezygnacji może być nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentacją medyczną – sama podwyższona temperatura nie jest powodem do uzyskania odszkodowania (zwrotu poniesionych kosztów). Jeżeli Ubezpieczony zachoruje przed wylotem na COVID-19 i zostanie to potwierdzone diagnozą medyczną - to takie zdarzenie jest nagłym zachorowaniem i jest objęte ubezpieczeniem.


5. Czy jeśli przed opuszczeniem lotniska w miejscu docelowym okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do kraju docelowego to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów w ramach ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji?
NIE – tutaj nie mamy do czynienia z rezygnacją z podróży tylko z przerwaniem podróży.


6. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zdiagnozowano u mnie Covid-19 i zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
TAK – mamy tu przypadek stwierdzonego nagłego zachorowania, potwierdzone badaniami.


7. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd ale nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
NIE – brak tutaj stwierdzonego nagłego zachorowania, potwierdzonego badaniami.


8. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanie u mnie zdiagnozowany Covid-19 i będzie konieczność pobytu na kwarantannie i późniejszy niż przewidywany powrót do kraju to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeżeli jest zachorowanie za granicą i potwierdzenie COVID-19, AXA pokrywa koszty leczenia, powrót do RP i kwarantannę do 7 dni.


9. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanę poddany(a) kwarantannie choć nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 co spowoduje późniejszy niż przewidywany powrót do kraju, to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeśli jest konieczność odbycia kwarantanny poza granicami RP pomimo braku diagnozy Covid-19, AXA nie pokrywa kosztów późniejszego powrotu i pobytu na kwarantannie;

Co do samej kwarantanny:
Kwarantanna rozumiana jako odosobnienie osoby zdrowej, która mogła być narażona na zarażenie
- brak zdarzenia ubezpieczeniowego (czyli nagłego zachorowania) a zatem świadczenia nie przysługują
Kwarantanna rozumiana jako izolacja po zachorowaniu
- było zdarzenie ubezpieczeniowe (nagłe zachorowanie), więc AXA świadczy pomoc zgodnie z
OWU/SWU. W takiej sytuacji stosowane są dwie procedury:
- jeśli izolacja jest częścią procedur medycznych, np. ubezpieczony teoretycznie już nie ma objawów
chorobowych, ale jest zatrzymywany w szpitalu do finalnego potwierdzenia wyzdrowienia, codziennie jest badany i monitorowany, to AXA traktuje to jako Koszty Leczenia i pokrywa je zgodnie z zakresem
polisy;
- jeśli izolacja jest zalecona niezależnie od placówki medycznej /administracyjnie to AXA pomaga pod warunkiem, że OWU/SWU przewiduje świadczenie związane z rekonwalescencją / przedłużonym pobytem Ubezpieczonego za granicą. AXA świadczy pomoc y do limitów zgodnie z OWU.